מעצב אירועים או מפיק אירועים: מה ההבדל?

    השאירו פרטים או התקשרו:
    077-231-1100

    הפקת אירועים בהתאמה אישית


    בכל קטגוריה של בעלי מקצוע הקשורים לאירועים בכלל וחתונות בפרט, תמיד יהיו מספר קטגוריות משנה שעשויים לבלבל את הלקוח הממוצע.

    בין התחומים המבלבלים הללו ניתן למצוא מפיקי (או מתכנני) אירועים ומעצבי אירועים. אף על פי שתחום ההתמקצעות נשמע זהה, הם שונים למדי, ובמאמר הבא נבחן את השוני לעומק, נדון במכנים המשותפים, ומדוע מומלץ לשכור את שירותיהם של השניים.

    מעצב אירועים מפיק אירועים

    מעצב אירועים מול מפיק אירועים: רקע

    מפיקי אירועים אוהבים לוגיסטיקה. לרוב מפיקי האירועים רשימת בעלי מקצוע וספקי שירות עליהם יוכלו להמליץ, בין אם מדובר בצוות תאורה מקצועי, הלהקות הטובות ביותר באזור, או צלם אירועים מדהים שידע ללכוד את היום המיוחד שלכם בעזרת טביעת עין חדה. לא משנה תאריך האירוע המתוכנן, המפיק תמיד יהיה בדקת קריאה מוכן וערוך ליום המיוחל.

    מפיק האירוע יערוך ציר זמן, יהיה הגוף המקשר בינך לספקי השירות השונים, וידאג לכך שהאירוע יתנהל ללא תקלות (או לפחות ידע לפתור תקלות מאחורי הקלעים). לא נוכל להדגיש מספיק עד כמה חשוב מפיק האירועים.

    אז מה זה מעצב אירועים אם כך?

    כפי שהשם מרמז, מעצב אירועים (או סטייליסט אירועים) מסור כולו לעיצוב התפאורה. חלק ממעצבי האירועים פשוט אוהבים את המקצוע הודות ליצירתיות הרבה שנדרשת. אחרים נעשים מעצבי אירועים משום שהם גם מעצבי פנים או מעצבים באופן כללי, כך שכישוריהם גמישים מאוד ומתאימים לעיצוב אירועים. לכל בעלי המקצוע הנ"ל שורה של מכנים משותפים, אולם הנקודות החשובות ביותר הן:

    1. למעצבי אירועים יש את היכולת הייחודית ויוצאת הדופן לשנות ולעצב חלל לחלוטין.
    2. מעצבי אירועים הם בדרך אינם מפיקי אירועים.

    עיצוב אירועהאם יש מעצבים שהם גם מפיקים ?

    כן, ישנם מעצבי אירועים שהם גם מפיקים במקצועם – הם בדרך כלל מציינים זאת מפורשות בכרטיסי הביקור ובאתר האינטרנט שלהם. היתרון בלעבוד עם בעל מקצוע שכזה הוא שלא רק תהנה ממפיק שמארגן את האירוע, אלא שיש לו גם עין חדה לעיצוב וסטיילינג – הוא גם ידע להתאים צבעים וגם לתכנן את האירוע על פי הדינמיקה המשפחתית. בעוד מפיק אירועים עשוי להיות גם מעצב, סביר להניח שהוא מפיק תחילה ושם דגש רב על החוויה הכוללת של לקוחותיו עם המותג שלו. למקצוענים הללו בדרך כלל יש צוות עבודה שעוזר בהגשמת חזון האירוע או החתונה, במידה ושוכרי שירותיו זקוקים לסיוע במהלך ההכנות. מפיקי ומעצבי אירועים מייצגים את הטוב שבשני העולמות!

    מומלץ לקרוא גם את הכתבה: 20 רעיונות לחתונה בלתי נשכחת.

    המכנה המשותף

    • מפיקים או מעצבים, זה לא כל כך משנה כשזה מגיע לדאגה הכנה שלהם שתאהבו כל פרט ביום האירוע, והם יעשו כל שביכלתם להבטיח זאת.
    • מעצבים ומפיקים מקדישים את עצמם ליצירת אירוע מלא פרטים שמותאמים לכם אישית ומספרים את סיפורכם.
    • לשניהם רשימת ספקי שירות עליהם יוכלו להמליץ כדי להציף אתכם במקצוענים.
    • שניהם ילוו אתכם מתחילת תכנון האירוע ועד סיומו.
    • מפיקים ומעצבים הם בדרך כלל אנשים יצירתיים מאוד.

    ההבדלים העיקריים

    מפיקי (מתכנני) אירועים

    • המקצוענים הללו מתמקדים על הלוגיסטיקה של יום החתונה \ האירוע.
    • החל מצירי זמן ועד קשרים משפחתיים, מפיקי אירועים מכירים כל פרט אודות האירוע המיועד. אבל, יתכן ולא עיצבו את התצוגה החזותית.
    • המפיק אחראי על תיאום החזרות לפני מועד האירוע, ויהיה ערוך לכל תרחיש מרגע הקמת הבמות והעמדות של ספקי השירות השונים, במהלך האירוע עצמו ועד לסיומו.

    מעצבי אירועים

    • עיצוב אירוע הוא התחום שמתמקד כולו ביצירת תצוגה ויזואלית מהממת.
    • סביר להניח שהמעצב יכיר רק אותך ובני משפחתך הקרובים שאולי השפיעו על החלטות עיצוב האירוע.
    • המקצוענים הללו יבחרו באופן אישי את הבדים הטובים ביותר, הפרחים ויתר הפרטים (כגון, כרטיסי שמות, מספרי שולחנות, שילוט, סגנון העוגה ועוד). תשומת הלב לפרטים באה עם המקצוע במטרה להפיח רוח חיים דרך העיצוב. לעיתים משמעות הדבר יצירת הפרטים מעשה יד! החל מצבעי החתונה ועד עריכת הקונספט כולו.
    • מטרתו העיקרית של מעצב האירוע היא לפסל את החללבו הוא יתקיים.
    • הודות והמעצב יוצר מיתוג אישי עבור יום החתונה \ האירוע שלך, חשוב שיספוג ממך כמה שיותר פרטים. העבודה עם המעצב לא מסתכמת ביום אחד אלא עורכת לפחות 3 – 6 חודשים מראש עם מפגשים לסירוגין.

    האם מומלץ לשכור מעצב או מפיק אירועים? או אולי מקצוען שהוא גם וגם?

    במילים פשוטות, מעצבי ומפיקי אירועים מצטיינים בתחומים שונים אך שניהם משרתים מטרה חשובה לא פחות. המפיק יתכנן אירוע שזורם ללא מאמץ, בעוד המעצב יצור תפאורה מדהימה שמורכבת מפרטים אסתטיים בלתי נשכחים.

    הן למפיק והן למעצב האירועים יש את היכולת הייחודית לעבוד בשיתוף פעולה אחד עם השני לאורך כל תהליך ארגון החתונה \ האירוע.

    המפיק יכול לעדכן את המעצב אודות פרטי הקייטרינג ודרישות המיקום שלך, בעוד המעצב יכול לעזור למפיק בעיצוב ועמידה בלוחות זמנים באופן מושלם עד ליום המיוחל.

    למפיק שהוא גם מעצב תהיה היכולת הייחודית למלא את שני התפקידים, בסיוע עוזר או שתיים. היתרון העיקרי הוא עבודה עם מקצוען אמיתי אחד, שיכיר לעומק את רצונותיכם, מה אתם אוהבים ולא אוהבים, מהן רצונותיכם וחזונכם. מפיק שהוא גם מעצב הוא מקצוען בכל הנוגע לדגש על פרטים, עיצוב שזירת הפרחים, יצירת לוחות זמנים ועיצוב כל רכיב לשלמות.

    למפיקים שהם גם מעצבים מוכשרים, צרו עמנו קשר ונשמח להכיר אתכם מקרוב. צוות פלאנרז הפקות אירועים.

    5/5 - (4 votes)

    כתבות מומלצות

    הפקת אירועים בשילוב קייטרינג חלבי

    עומדים לפני אירוע גדול או מתכננים אירוע אינטימי קטן ומשפחתי? יש הרבה הכנות לכל סוגי האירועים, בין אם מדובר על אירוע חברה ובין אם מדובר על אירוע בת מצווה או בר מצווה בחצר הבית. ההכנות

    אוהלי ישראל - השכרת אוהלים לאירועים 

    השכרת אוהלים לאירועים 

    בארץ יש מגוון חברות בהן ניתן להשכיר אוהלים לאירועים, חברות אלה מספקות בד"כ מגוון פתרונות בתחום האוהלים להשכרה לאירועים פרטיים ולאירועים עסקיים מכל סוג. חשוב מאוד לבחור בחברה עם ניסיון עשיר בתחום תכנון, הקמת ותחזוקה

    רוצים קיאק פירות באירוע שלכם

    רוצים קיאק פירות באירוע שלכם?

    הבחירות שתעשו לקראת האירוע הן אלה שאמורות להפוך אותו להיות שונה ומיוחד. קיאק פירות מביא איתו יתרונות רבים שלא תמצאו באף אופציה אחרת שניצבת לפניכם. אם הגעתם להחלטה כי זוהי הבחירה הנכונה בשבילכם תצטרכו להכיר

    צור קשר
    צור קשר

    פלאנרז הפקות אירועים

    טלפון: 077-231-1100

    השאירו פרטים לתיאום פגישה