תוכן עניינים
כנס מופק היטב הוא נכס בעל ערך עצום לכל חברה. כדי לממש את הפוטנציאל של אירוע כזה חשוב לתכנן אותו באופן יסודי, על בסיס ניסיון רחב היקף ומומחיות אמיתית בתחום. תשומת לב לכל פרט ופרט מבטיחה יצירת הרושם הרצוי על כל המשתתפים בכנס ובהתאם מיתוג מושלם.
במסגרת ארגון הכנס – תהליך שכדאי מאוד להתחיל מספר חודשים מראש – הנושאים החשובים ביותר הם הלוקיישן, הדוברים באירוע, אתר שיניע את קהל היעד שלכם להירשם ולהגיע, הסדרי ההרשמה והקייטרינג. סוגיה נוספת שמשפיעה במידה בלתי מבוטלת על הצלחת הכנס, ולעתים היא נדחקת לשוליים (וחבל!) היא בחירת מתנות שתוכלו להעניק ללקוחות, לעובדים ולכל מי שייקח חלק באירוע, ובכך להעצים עוד יותר את האימפקט שלו.
מתנות קטנות – רושם גדול
הפקת כנסים מתבצעת במסגרת תקציב נתונה, ולפעמים שי לאורחים נתפש כהוצאה מיותרת. כדאי לדעת שגם מתנות קטנות, אם הן נבחרות בחוכמה, יכולות ליצור רושם גדול, כך שגם בלי לחרוג מהתקציב שנקבע ובלי לוותר על מרכיבים חשובים אחרים בכנס ניתן להבטיח מקסימום תועלת מהאירוע המושקע.
למה כדאי להעדיף פריטים פרקטיים?
כשמחפשים רעיונות למתנות למשתתפי כנסים עסקיים, תמיד מומלץ להעדיף את האופציות הפרקטיות. שוב, אין צורך להשקיע סכום גבוה בכל מתנה שכזו: גם פריטים פשוטים לכאורה – למשל מחצלת, מטען USB או כוסות – הם פתרון מצוין בזכות היותם שימושיים.
כשאדם מקבל מתנה פרקטית, קודם כל הוא מעריך את ההשקעה בו ואת העובדה שחשבתם עליו ועל התועלת שהוא עשוי להפיק מהשי – כך שכבר ביציאה מהכנס מושגת המטרה שלכם, למתג את עצמכם כנדיבים, מתחשבים וכאלה שפועלים למען הלקוחות/עובדים/ספקים וכו'.
בנוסף אותו אדם מן הסתם ישתמש, ואפילו בלא מעט מקרים, באותו פריט שקיבל מכם, ואם דאגתם לעיצוב שכולל למשל את לוגו החברה, התוצאה תהיה תזכורת מתמדת לקיומכם ולתועלת שיש באינטראקציה אתכם.
עיצוב שמבליט את החברה אבל לא יותר מדי
כשנותנים מתנות לעובדים, לאורחי כנס מקצועי, לספקים או לכל גורם אחר שאתם חפצים ביקרו ורוצים להרשים אותו חשוב מאוד להקפיד על מינון מדויק של שיווקיות. מצד אחד המטרה שלכם היא למתג את העסק. זוהי מטרה לגיטימית לחלוטין, וגם מקבלי המתנה מודעים לכך ולא כועסים אלא מבינים שמדובר במצב של Win-Win. מצד שני אם האלמנט השיווקי יהיה מובלט יתר על המידה, הוא עלול כן ליצור אנטגוניזם כך שהמטרה לא תושג, ולא רק שלא ייווצר המיתוג הרצוי אלא שאותם לקוחות פוטנציאליים ייחסו לכם ערך שלילי.
בהתאם מומלץ להוסיף את לוגו החברה וגם כמה מילים – סלוגן תמציתי או פרטי העסק – אבל לא להפוך את הפריט שנבחר כמתנה ללוח מודעות. גודל האלמנטים הוויזואליים והטקסטואליים צריך להיות מותאם כמובן לממדי המתנה: על מגבת רחבה מן הסתם אפשר להוסיף לוגו גדול יותר מאשר על כובע, ועל מחברת יש שטח נרחב יותר לפרסום מאשר על נרתיק שמגן על סמארטפונים ממים. כמובן שגם פריטים קטנים מבחינת הממדים מאפשרים מיתוג אפקטיבי, שכן בכל מקרה הבולטות של הלוגו ושל המילים שלצידו היא ביחס ישיר לגודל הפריט.
התאמה לקונספט הכנס
המלצה נוספת לבחירה חכמה של מתנות למשתתפי כנסים מקצועיים היא להתאים את השי הנבחר לקונספט של הכנס, כך שלאורחי האירוע תהיה מזכרת משמעותית לחוויה שהם עברו אתכם.
אם הכנס מתרחש בסמוך לחג כלשהו, תוכלו להתאים את המתנה לאופי החג. כך לדוגמה לקראת פסח ניתן להעניק מארז של יין וכוסות, ערכה של מאכלים שמזוהים עם החג (אגוזים, חרוסת וכו' וגם פרלינים או תוספות מתוקות אחרות) וגם מתנה שקשורה לאביב והתחדשות היא אופציה מוצלחת.